Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Raniżowskiej z siedzibą w Porębach Wolskich

Wycieczka do Arboretum i Łańcuta

Utworzono dnia 10.08.2012

Dnia 8 sierpnia odbyła się wycieczka do Ogrodu Botanicznego „Arboretum” w Bolestraszycach. W wyjeździe oprócz uczestników i pracowników ŚDS brali udział zaproszeni goście, mianowicie: Wójt Gminy Raniżów Daniel Fila, Kierownik GOPS Józefa Kochanowicz, Pracownik GOPS Małgorzata Śmieszek, Kierownik Gminnej Biblioteki Józefa Sałek.

Zwiedzanie Ogrodu Botanicznego rozpoczęliśmy od Ogrodu Sensualnego przygotowanego specjalnie dla osób niepełnosprawnych i niewidomych gdzie każdy zwiedzający miał możliwość dotknięcia każdej rośliny, poczucia jej zapachu, zanurzenia rąk w chłodnej wodzie między liliami wodnymi. Przewodnik kolejno zaprowadził nas nad staw, na którym kwitła różnorodna roślinność wodna, bagienna oraz pływały ryby na które mógłby się skusić niejeden zagorzały wędkarz.

Podczas dalszej wędrówki oglądaliśmy roślinność skalną, a przy nich pawie i ozdobne gatunki bażantów. Na wzgórzu przy dworze zobaczyliśmy roślinność śródziemnomorską, a w środku Muzeum Przyrodnicze. Obecna ekspozycja pod tytułem "Chrońmy ptaki" prezentuje gatunki rodzime, gniazdujące na terenie naszego kraju.

Na zakończenie naszej wędrówki zorganizowane zostało wspólne grillowanie.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Łańcucie. Zamek w Łańcucie jest jedną z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce. Słynie ze znakomitych wnętrz oraz niezwykle interesującej kolekcji pojazdów konnych. Zespół pałacowy otacza stary, malowniczy park w stylu angielskim, w którym wznoszą się liczne pawilony i zabudowania gospodarcze, ściśle niegdyś związane z codziennym życiem łańcuckiej rezydencji.

Zmęczeni lecz zadowoleni podziękowaliśmy za wspólną wycieczkę zaproszonym gościom i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Wycieczka do Arboretum i Łańcuta

Utworzono dnia 03.11.2020, 13:19

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.